Брандиране в 4 ключови стъпки

Брандиране в 4 ключови стъпки

Брандиране в 4 ключови стъпки

 

В днешно време хората все повече търсят и купуват услуги и продукти от популярни и познати марки. С подобряването на технологиите, както и по-лекото навлизане на потребителите в тях стана прекалено лесно всеки да се позиционира някъде по пътя към перфектният купувач чрез някакъв тип брандиране.

 

Някои от вас може и да не знаят какво значи думата брандиране, за това ще предоставя извадка от уикипедия за думата „бранд“.

Марка или бранд (на английски: brand) е термин в маркетинга, който описва компания, продукт, продуктова линия или услуга. Марката се среща под различни форми, включително име, символ, комбинация на цветове или слоган. Защитената от закона марка се нарича търговска марка.

 

След като вече знаете какво е бранд (английска дума), би трябвало да знаете, че брандирането е действие или поредица от действия, които целят да помогнат в опознаването на фирмата, услугата или продукта, който предлагате сред вашите потенциални купувачи или така наречената аудитория.


В опитите си да се брандират много фирми създават мнима конкуренция и фалшиво пренасищане без даже те самите да го осъзнават.

 

Какво означава това и защо това е добре за моя бизнес?

Означава, че те не използват всички налични инструменти, за да доминират пазара, а са се спрели само на няколко, които според тях са напълно достатъчни за брандиране. Познайте какво? Никога не е достатъчно! Всички познавате марката Кока-Кола и всички познавате техните продукти нали? Те не представляват конкуренция, защото такава просто не съществува. Кока-кола доминира пазара си!

Кока-кола се рекламира навсякъде, по всяко време и никога не пропуска възможност за реклама, каквато и да е тя. А вие защо го правите?

 

Ако се огледате на около съм сигурен, че в рамките на 1 ден все някъде ще видите тяхна реклама. Според вас ако един бранд доминира пазара трябва ли да продължава да се рекламира? Разбира се! Това е един непрестанен процес.

 

Ако се питате защо трябва да доминирате пазара по-добре не четете надолу. Този пост не е за вас.

 

Повечето брандове само създават едно фалшиво усещане, че са конкуренти, но все нещо не им достига. Не им достига това, че заблуждават себе си, но успяват да заблудят и малките играчи покрай тях, като рекламират частично своя бизнес само в един или максимум два канала за реклама. Което е добре за теб!

 

Какво имам предвид като казвам, че са мними конкуренти? Имам предвид, че повечето бизнеси, който ти смяташ за конкурент не използват целия потенциал за рекламата, до който имат бърз и лесен достъп.

Има фирми, които рекламират себе си само във фейсбук, но не просто само във фейсбук, а се рекламират само и единствено в тяхната страница, която пък всичко на всичко има 5 лайка дошли от техните приятели и роднини. Пффффф

 

За да доминирате пазара вие трябва да сте навсякъде. Не пропускайте нито една възможност за реклама. Никога! А освен това знаете ли коя е най-добрата реклама? Безплатната!!!

Още преди да сте определили бюджетите си за реклама и брандиране трябва да сте се възползвали от всички безплатни и достъпни варианти за брандиране:

  • Добавете услугите си във всички безплатни бизнес каталози.
  • Регистрирайте бизнеса си във всички социални мрежи.
  • Регистрирайте се във всички форуми, които смятате, че са близки до вашата дейност.
  • Ако нямате уебсайт веднага си направете. Има много безплатни варианти.

След като мислите, че сте изцедили до край всички безплатни варианти за брандиране вече може да преминете към харченето на бюджетите за реклама. Не забравяйте обаче, че парите се харчат по-лесно, от колкото се изкарват. За това поддържайте постоянно вашите безплатни канали за реклама.

 

Ето още няколко малки, но важни съвета:

  • Използвайте навсякъде едно и също лого.
  • Измислете си слоган и не го променяйте. Да олицетворява вашия бизнес.
  • Бъдете методологични и консистентни.

 

Ето ги и важните съвети за това как да се брандирате по-бързо и по-лесно.

 

  1. Не опитвайте да бъдете всичко за всеки. Опитайте се да специализирате само в една област и да откриете онази специфична дума, която описва точно вас и вашият бранд във вашата ниша, така както „Инженеринг“ в автомобилната индустрия описва марката Mercedes-Benz.

  2. Бъдете последователни и консистентни. Консистентността ще ви гарантира , че клиентите ви ще ви разпознават. Бъдете консистентни в използването на вашето лого, вашите лозунги, визуални елементи, тон и рекламно послание. Важно е хората да ви запомнят, а за да ви запомнят трябва да им дадете този шанс, като запазите индивидуалността си. Кока-кола е една от най-признатите марки в света, защото не са се променили от десетилетия. Уверете се, че всички ваши рекламни материали запазват и носят едно и също послание.

  3. Направете посланието си подходящо. Ако познавате вашата аудитория, а вие би трябвало да я познавате, тогава би трябвало да знаете и какви интереси има тя. Уверете се, че това, което предлагате и това, което продавате е точно онова, което вашата аудитория търси и от което има нужда. Не забравяйте, че посланието ви винаги трябва да е насочено към вашата аудитория, а не към вас!

  4. Използвайте мотивиращи оферти, които да пробудят някаква емоция у купувачите. Искате аудиторията ви да ви запомни и искате нейните членове да купуват от вас. Трябва да ги насочите към точно това действие! Силната емоционална оферта трябва да им даде причина да купуват. Направете офертата си неустоима, ясна и подходяща за вашата марка.

 

Всеки път, когато клиент влезе в контакт с вашата марка, той ще остане или с положителен, или отрицателен опит. Този опит ще му напомня по-късно, когато дойде време за покупка. Как искате да се брандирате? Как искате аудиторията ви да ви запомни? Трябва да започнете да изграждате добри и положителни усещания още днес и да направите всичко необходимо, за да го поддържате.

Ако имате още или по-добри предложения за брандиране, моля споделете ги с нас и нашата аудитория в коментарите!

Благодарим ви, че откъснахте от така важносто за вас време да дочетете статията ????