10 начина да повишите продажбите си

Търсите ли начини за повишаване на продажбите си?
Това са 10-те начина според мен, които биха помогнали да продавате повече.
Ако се сетите за нещо, което съм пропуснал, моля да напишете в коментарите, за да го добавя в следващата статия.
Описаните тук методи са на база моя личен опит. Не твърдя, че знам всичко и ако някой желае да ме поправи или да добави нещо е добре дошъл.
Методи долу са съобразени и с някои изисквания на търсещите машини като Гугъл, Яху, Байду и други. Тоест ако се справяте добре, ще бъдете забелязани и извън пределите на сайта Prodavase.bg, което ще привлече външен трафик към артикула ви и допълнително потенциални продажби.
Да не губим време!
Ето го и номер 1 в моя списък!
1. Хубави, подробни и описателни снимки.
Защо снимките са на първо място в моя списък? Защото това е първото нещо, което вашите потенциални клиенти виждат. Особено внимание трябва да се отдаде на заглавната снимка, защото тя е най-отпред, а също се показва и при търсения. Ако снимката не отговаря на това, което сте описали, че продавате, тогава потенциалните ви купувачи ще помислят, че е станала грешка или пък, че сте измамници и от потенциални клиенти ще се превърнат в никакви. Това мога да ви го гарантирам.
Желателно е снимките да са авторски. Това ще рече, че вие трябва сами да сте правили снимките, а не просто да сте ги свалили някъде от интернет. Това създава доверие и освен това помага за по-добро позициониране в резултатите със снимки в търсещите машини като Гугъл, Яху и други.
Старайте се снимките да показват всичко най-важно. Освен това не избягвайте да бъдете искрени. Тоест ако продавате нещо с външни следи от употреба (втора употреба) е желателно освен в описанието то да бъде видно и на снимките до колкото е възможно. Не се притеснявайте от това, че продавате нещо с козметични дефекти. По-добре човека да е подготвен за това, което купува от колкото в последствие да научи за това и да изгубите неговото доверие. Доверието в интернет се гради трудно и всеки детайл е важен.
Опитайте да заснемете поне 5-10 снимки на продукта. След като заглавната ви снимка е привлякла вниманието на потенциален клиент и той посети артикула ви, неговата следваща стъпка е да разгледа всички останали снимки още преди да е прочел изцяло заглавието на артикула ви. Ако не успеете да го спечелите със снимков материал, то вероятно ще ви е трудно да го спечелите и с описанието на артикула.
Знам, че повечето от вас не сте фотографи и освен това нямате скъпи фотоапарати, с които да правите професионални снимки, но това съвсем не значи, че няма да се справите. Ако си изкарвате хляба с продажби не е лошо да инвестирате пари в професионална техника, но ако просто почиствате и искате да се отървете от някои неща, тогава ще успеете да се справите и с подръчни неща. Снимките не трябва да се тъмни или размазани. Избягвайте да поставяте разни допълнителни картинки и лога (има изключения) върху снимките си. Когато снимате това, което продавате се старайте около продукта да няма други предмети, които да отвличат вниманието на купувачите.
В бъдеща статия ще допълня съветите и обясненията към всяка стъпка, а и ще попитам професионален продуктов фотограф за помощ при писането, за да мога да предоставя повече и по-добра информация.
2. Заглавието на артикула ви.
Описанието е нещото, което ви помага да излизате в резултатите от търсенията на потенциалните ви клиенти. Тоест, за да достигнете до възможно повече потенциални клиенти ще трябва да се постараете да намерите точните думи (ключови думи), които те биха използвали при търсене на вашия продукт и да ги вмъкнете в заглавието си така, че да могат да ви намерят.
Ето ви пример: Искам да си купя маратонки Адидас, но не знам какъв цвят искам, а също и не знам какъв модел. Влизам в сайта и пиша в търсачката "маратонки Адидас" и започвам да разглеждам резултатите, които сайта ми връща. В същото време друг човек, който също би искал маратонки може да напише "зелени маратонки". Трети човек влиза и търси "високи маратонки".
Ако вие продавате високи, зелени маратонки Адидас, тогава заглавието ви трябва да изглежда така: Високи зелени маратонки Адидас.
Ако използвате метода описан в примера ще успеете да се вредите в резултатите върнати при търсенето на потенциалния клиент и така бихте могли да повишите прегледите на артикула, а съответно и продажбите си.
Не е добре да злоупотребявате с ключовите думи, защото в желанието си да отговорите на възможно най-много търсения всъщност може да предизвикате и обратен ефект. Ако използвате думи, които приличат повече прегледи, но не отговарят на търсенето, тогава ще трупате прегледи за сметка на продажбите. Перфектната пропорция преглед/продажба е 1/1. Тоест ако сте си свършили работата както трябва, тогава за всеки преглед бихте могли да генерирате продажба. Това почти никога не се случва, но да речем, че това е идеален случай. Ако постигате много прегледи, но имате нищожни или никакви продажби, това би трябвало да ви алармира, че има нещо нередно в артикула ви, което отблъсква потенциални клиенти и печалби.
3. Описанието на артикула
Вече писах относно ключовите думи и би трябвало да сте разбрали, че те са неизменна част от работата ви като продавачи. Преди да започнете да пишете описанието е добре да подберете правилните ключови думи, за да можете да ги вмъкнете в самото описание. Опитайте да напишете лек и ангажиращ текст, който да подканва към покупка. Факт е, че повечето купувачи не четат целия текст. Това ще рече, че в повечето случай само 3 до 5 изречения от цялото ви описание ще бъде прочетено. Постарайте се първите 3 изречения да са толкова привлекателни, че да накарат купувача да прочете целия текст или направо да заяви желанието си за покупка.
Описанието трябва да описва продукта, но и не само това. Хората често търсят решение на проблем. Тоест ако продукта ви решава определени проблеми, можете да опишете какви точно проблеми решава той. Къде може да бъде използван и как. Не е наложително описанието да е дълго. Просто трябва да подберете правилните думи. И не забравяйте, че артикула ви има шанс да се показва и в търсещите машини. Това ще рече, че ако се постараете да напишете добро описание вероятно ще привлечете прегледи, а и потенциални купувачи от Гугъл и други търсачки.
4. Характеристики
Добавете колкото се може повече характеристики на артикула си. Това създава впечатление, че познавате добре продукта, който продавате. Старайте се характеристиките да се точни. Не си измисляйте неща и не подправяйте. Има клиенти, които ще проверят тази информация и ако тя не е правилна, може да отнесете порицание, а и да изгубите бъдещи потенциални клиенти за всичките си добавени артикули.
5. Отзиви от изминали продажби
В продажбите няма по-добра реклама от директната препоръка. След успешна продажба, подканете купувача да напише отзив за продукта и вас. Това ще ви даде голяма преднина пред всички други, които не са получили отзиви. Отзивите са чудесен начин да изградите доверие и купувача. Не ги подценявайте. Ако пък ваш купувач остави негативен отзив и вече сте изчерпали запасите си от добри обноски и ухажване, може да опитате да го накарате да редактира своя отзив като му предложите отстъпка от следваща покупка. Така ще гарантирате подобряване на рейтинга си и в същото време ще успеете да припечелите допълнително от него в бъдеще.
6. Писмена комуникация
Писмената комуникация е почти като вербалната, но при писмената не можете да изразите така лесно себе си, а и продукта. При писмената комуникация не е лошо да спазвате приятелски тон, но в същото време се уверете, че клиента е добре обслужен и получава достатъчно внимание. Няма нужда да го ласкаете излишно, но един добре сдържан разговор определено може да доведе до позитивен завършек на комуникацията.
7. Вербална комуникация
При вербалната комуникация бъдете вежливи и никога не забравяйте, че от другата страна стои човек също като вас. Ако разговаряте по телефон, тогава опитайте да се усмихвате, докато говорите с клиента си. Той няма да види усмивката ви, но ще усети нейното присъствие. Доказан факт! Тона на гласа ви е добре да бъде равномерен, но не и монотонен. В никакъв случай не позволявайте на себе си да звучите несигурно и неубедително. Това гарантирано ще отблъсне клиента, колкото и да иска да купи продукта ви.
8. Личен профил
Личния ви профил в Prodavase.bg е мястото, където потенциалните клиенти търсят пролука преди да се убедят, че могат наистина да ви имат доверие. Ако някой клиент разгледа профила ви, това значи, че нещо в описанието на продуктите ви буди у него несигурност и той има нужда от допълнителна доза доверие. Това ще рече, че празни и лошо изглеждащи профили не биха ви помогнали. Не се колебайте да добавите повече информация за себе си и бизнеса си. Бъдете искрени и истински. Купувачите харесват тези качества. Също харесват отзивчивите хора.
9. Бърза доставка
Ако сте получили заявка за покупка на ваш продукт, не се бавете с неговото изпращане. Пуснете продукта най-късно на следващия работен ден и дръжте купувача информиран за всяка текуща и следваща ваша стъпка.
10. Коректност
Бъдете винаги коректни. Понякога може и да загубите някой лев от определена сделка, но това съвсем не ви дава право да се държите с хората непочтително и некоректно. Ако сте коректни даже след загуба и запазите самообладание това може да се превърне в една чудесна бъдеща инвестиция в потенциални приходи. Хората ценят това качество и го търсят. Ако сте сгрешили някъде, не опитвайте да прикриете вината си. Използвайте думите "Извинете", "Съжалявам" и "Сгрешил съм". Хората знаят, че са несъвършени и в даден момент всеки може да сгреши.
Това са моите топ 10 съвета за повишаване на продажбите.
Ако сте ги харесали и желаете да научите повече следете блога. Ще има отделна статия за всеки съвет, където ще обясня по-подробно и с повече примери всеки един метод, с който можете да увеличите продажбите си.
Поздрави,
Ангел Аръков